Δέκα ιστορίες πίσω από διάσημα μνημεία & έργα τέχνης

Οι λιγότερο γνωστές ιστορίες που κρύβονται πίσω από τη δημιουργία μερικών μνημείων και έργων τέχνης.

Το διαμέρισμα του τελευταίου ορόφου του πύργου Eiffel: Ο άνθρωπος που σχεδίασε το πιο ονομαστό μνημείο  της Γαλλίας ο Gustave Eiffel, κατασκεύασε ένα  διαμέρισμα για τον ίδιο στον τελευταίο όροφο. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως σαν  ένα μέρος για να ξεκουράζεται ή για να δέχεται επισκέπτες – ένας εκ των οποίων ήταν ο Thomas Edisson. Το διαμέρισμα περιλαμβάνει μια κουζίνα, μπάνιο, δυο κρεβατοκάμαρες και ένα σαλόνι. Επίσης μπορεί να υπερηφανεύεται  για την φανταστική θέα. Σήμερα λειτουργεί σαν μουσείο περιλαμβάνοντας  κέρινα ομοιώματα του Eiffel και του Edisson.

Η  σπασμένη αλυσίδα στα πόδια του αγάλματος της ελευθερίας: Το άγαλμα  της ελευθερίας  δόθηκε στις ΗΠΑ από τον γαλλικό λαό προς τιμή της  εκατοστής επετείου της αμερικανικής επανάστασης. Συμβολίζει την ελευθερία, τη δημοκρατία και την κατάργηση  της δουλείας. Αλλά αυτό που οι περισσότεροι τουρίστες που επισκέπτονται το άγαλμα  αποτυγχάνουν να δουν, είναι  η σπασμένη αλυσίδα που απλώνεται στα πόδια του αγάλματος.

 

Η παραλλαγή της Μόνα Λίζα: Η  πρώιμη  Μόνα Λίζα  έχει αναπαραχθεί από πολλούς καλλιτέχνες. Αλλά πιστεύεται ότι υπάρχει ένα άλλο πορτραίτο ζωγραφισμένο από τον ίδιο τον Ντα Βίντσι  και αυτό  δεν αποτελεί αντίγραφο. Η δεύτερη  παραλλαγή  είναι ζωγραφισμένη  από μια ελαφρώς διαφορετική προοπτική. Παρόλο που είναι πιθανό να φτιάχτηκε από έναν διαφορετικό καλλιτέχνη  ή  ίσως πολλούς διαφορετικούς, οι ειδικοί συμφωνούν ότι είναι περισσότερο πιθανόν να αποτελεί μια πρώιμη παραλλαγή του αριστουργήματος του Ντα Βίντσι.

Tzokoda.jpgΤο Matterhorn  στη Ντίσνευλαντ: Έχοντας το σχήμα και το όνομα ενός βουνού στις Άλπεις στα σύνορα μεταξύ Ελβετίας και Ιταλίας το  Matterhorn  στη Ντίσνευλαντ είναι η πρώτη σωληνοειδής ατσάλινη πίστα για τρενάκι του λούνα παρκ. Αλλά μέσα στο πιο ψηλό σημείο υπάρχει μια μικρή κατασκευή, σαν σοφίτα, που χρησιμοποιείτο σαν πρόχειρη εξέδρα και περιοχή ξεκούρασης για τους ορειβάτες. Σχηματίζει μια μπασκέτα με πλάτη και δίχτυ  η οποία έχει προσαρμοστεί σε μια σειρά ξύλινων σκαλιών. Οι ορειβάτες και μέλη της αποστολής χρησιμοποιούν το γήπεδο  του μπάσκετ και την περιοχή αναμονής για να προετοιμαστούν για  προγραμματισμένες αναρριχήσεις ή για να περάσουν την ώρα τους  όταν έχει άσχημο καιρό.

 

Η αυθεντική εμφάνιση της Σφίγγας: Η Σφίγγα της Γκίζας είναι το πιο παλιό άγαλμα στον κόσμο, αλλά αρχικά ήταν διακοσμημένη με φωτεινό χρώμα, μόνο θραύσματα του οποίου έχουν απομείνει σήμερα πίσω από το ένα της αυτί. Επίσης είχε μύτη και μία τελετουργική  γενειάδα – τα υπολείμματα αυτών μπορεί να τα δει κανείς σε Βρετανικά και Αιγυπτιακά Μουσεία. Επιπλέον κάποιοι ειδικοί πιστεύουν ότι η Σφίγγα μπορεί να είχε το κεφάλι ενός λιονταριού ή ενός σκύλου, με το ανθρώπινο πρόσωπο να έχει χαραχθεί επάνω του πολύ αργότερα. Αυτή η θεωρία μπορεί να εξηγεί τη μεγάλη διαφορά μεταξύ των μεγεθών του γιγαντιαίου σώματος και του μικρού κεφαλιού.

 

Η δημιουργία του κεκλιμένου Πύργου της Πίζας: Πολλά μυστικά επικεντρώνονται γύρω από τον κεκλιμένο Πύργο της Πίζας. Ένα τέτοιο μυστικό είναι το ποιος πραγματικά έχτισε το καμπαναριό για τον Καθεδρικό της Πίζας. Ένας από τους λόγους για αυτό το μυστήριο είναι ότι κτίστηκε στην διάρκεια σχεδόν 200 χρόνων. Ενώ πολλοί ιστορικοί πιστεύουν ότι δημιουργήθηκε από τον  Bonanno Pizano, ο πιο πιθανός υποψήφιος ήταν ο  Diotisalvi, ο οποίος σχεδίασε το βαπτιστήριο που βρίσκεται δίπλα στον Πύργο και έχει χτιστεί με τον ίδιο τρόπο.

449849.jpgΤο πρόσωπο της Δανάης του  Rembrandt: Ο Rembrandt  δημιούργησε αυτόν τον πίνακα δύο χρόνια  μετά τον γάμο του με την Saskia van Uylenburgh. Ο καλλιτέχνης απεικόνισε την σύζυγό του σε πολλούς πίνακες του, αλλά δεν ήταν ξεκάθαρο γιατί η ομοιότητα με την Saskia  δεν ήταν τόσο καθαρή σε αυτή την εικόνα, όπως ήταν στα υπόλοιπα έργα του στα 1630. Επιπλέον το στυλ αυτού του πίνακα ειδικά, ήταν πιο κοντά  σε πολλά από τα μετέπειτα έργα του. Πρόσφατα παρόλα αυτά, το μυστήριο αυτό αποκαλύφθηκε. Όταν εξετάστηκε με τη χρήση ακτίνων Χ, η ομοιότητα της φιγούρας στον πίνακα με την σύζυγό του είναι πολύ πιο εμφανής. Αυτό υποδηλώνει ότι ο πίνακας επαναλήφθηκε μετά τον θάνατο της συζύγου, κατά την στιγμή που ο καλλιτέχνης σχετιζόταν με άλλη γυναίκα, την Geertje Dircx. Τα χαρακτηριστικά του προσώπου άλλαξαν με τέτοιο τρόπο, που συνδύαζαν τις φιγούρες και των δύο αγαπημένων.

Το όνομα του πιο ονομαστού τουριστικού αξιοθέατου στην Βρετανία: Η ονομασία Big Ben  δεν αφορά στην πραγματικότητα ολόκληρο τον πύργο στο Βρετανικό Κοινοβούλιο, αλλά μόνο τη μεγάλη καμπάνα μέσα σε αυτόν. Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2012 το επίσημο όνομα για την κατασκευή ήταν “Η καμπάνα τού Παλατιού του  Westminster”, τώρα το επίσημο όνομα είναι “ο Πύργος της Ελισάβετ”. Δεν γνωρίζουμε ακόμα προς τιμήν ποιου, η καμπάνα ονομάστηκε  Big Ben. Μια θεωρία υποθέτει ότι ήταν το παρατσούκλι  ενός πολύ δυνατού εργολάβου οικοδομών, ο οποίος διοικούσε το χυτήριο όπου φτιάχτηκε η καμπάνα . Άλλη υποθέτει ότι ονομάστηκε έτσι προς τιμή του Benjamin Count, ενός πρωταθλητή πάλης βαρέων βαρών.

 

Το χρώμα της γέφυρας  Golden gate: Είναι μια από τις πιο πολύ φωτογραφημένες  τοποθεσίες στον κόσμο. Παρά την προσοχή  που δέχεται σήμερα στην πραγματικότητα πήρε πολύ καιρό να συμφωνηθεί η κατασκευή της με το Ναυτικό των Η.Π.Α. Όταν δόθηκε τελικά η άδεια το Ναυτικό ήθελε να βαφτεί με μαύρες και κίτρινες ρίγες, ώστε να είναι ορατή μέσα στην ομίχλη, αλλά ο αρχιτέκτονας της γέφυρας ο Irving Horrow, έπεισε τον στρατό να την βάψει ένα βαθύ πορτοκαλί χρώμα. Αυτό, εξασφάλιζε ότι θα ήταν ορατό σε όλες τις καιρικές συνθήκες, αλλά και έδωσε στην γέφυρα μια εντυπωσιακή εμφάνιση.

αρχείο λήψης.jpg

Ο ουρανός στον πίνακα “η κραυγή”: Αρχικά, αυτός ο εμβληματικός πίνακας του  Edvard Munch είχε τον τίτλο “Η κραυγή της Φύσης”. Στο ημερολόγιο του έγραψε “…ξαφνικά ο ουρανός έγινε κατακόκκινος σαν αίμα, σταμάτησα νιώθοντας εξαντλημένος και γέρνοντας σε ένα φράχτη, είδα αίμα και γλώσσες φωτιάς πάνω από ένα γαλαζωπό -μαύρο φιορδ και μια πόλη…”. Το 2003 μια ομάδα από αστρονόμους υιοθέτησαν τη θεωρία ότι το  φωτεινό άλικο χρώμα τού ουρανού που άφησε έκπληκτο τον καλλιτέχνη, προκλήθηκε από την έκρηξη του ηφαιστείου Κρακατόα το 1883. Μεγάλη ποσότητα ηφαιστειακής σκόνης εκτοξεύτηκε στην ατμόσφαιρα, δημιουργώντας  ένα ιδιαίτερα  φωτεινό ηλιοβασίλεμα, σαν φωτιά, παρατηρήσιμο από όλο τον κόσμο για κάποια χρόνια μετά.

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: