Νέες μορφές σχέσεων: Εσύ με πόσους έχεις δεσμό;

Νέα μοντέλα σχέσεων ή μάλλον συσχέτισης; Όταν είσαι ερωτευμένος με κάποιον σημαίνει ότι εξ ορισμού δεν μπορείς να ερωτευτείς άλλον. Αλλιώς δεν είσαι ερωτευμένος. Και όταν αγαπάς η δέσμευση είναι ένα χαρακτηριστικό της αγάπης. Όταν όμως σε έναν δεσμό δεν υπάρχουν ούτε οι στοιχειώδεις δεσμεύσεις για τακτική επαφή, επικοινωνία, αμοιβαία κατάστρωση σχεδίων, τότε αυτό στο οποίο συμμετέχει κάποιος/α τι είναι; Ίσως κάτι από αυτά τα τέσσερα που ακολουθούν…

open-relationship-vs-polyamorous-dating.jpg

Freckling: Η λέξη δηλώνει χρονική διάρκεια. Είναι οι σχέσεις που διαρκούν μόνο στις καλοκαιρινές διακοπές ή μόνο το χειμερινό εξάμηνο. Δύσκολο να εξηγηθεί αυτή η συμπεριφορά. Ο πρωταγωνιστής φοβάται τις μακροχρόνιες σχέσεις, είναι πολύ φορτωμένος με δουλειές ή είναι εργασιομανής και βρίσκει την καλοκαιρινή σχέση σαν μία διέξοδο, εκτόνωση, διαφυγή. Τον επηρεάζει ο καιρός θετικά ή αρνητικά, ανάλογα με την εποχή; Το καλοκαίρι νιώθει πιο αφημένος; Τον χειμώνα έχει περισσότερο ανάγκη από μια αγκαλιά; Τον επηρεάζει η ανεμελιά του καλοκαιριού ή το «κάνει κρύο, καιρός για δύο»; Συνήθως ο θύτης αποφεύγει να αγγίζει προσωπικά θέματα και μιλά περί ανέμων και υδάτων. Αποφεύγει τους φίλους σου, δεν σε συστήνει στους δικούς του. Πιθανόν είναι πρόσωπα που δεν τους αρέσουν οι δεσμεύσεις και κυρίως οι μακροχρόνιες. Μπορεί και να βαριούνται εύκολα.

αρχείο λήψης.jpgGhosting: Ο θύτης εξαφανίζεται με σκοπό τη διακοπή της προϋπάρχουσας σχέσης. Είναι μία ανώριμη συμπεριφορά και κυριαρχείται συνήθως από τον φόβο να αντιμετωπίσει τον σύντροφό του. Αυτός που κάνει ghosting σταματά ξαφνικά να απαντά σε κλήσεις και μηνύματα επειδή δυσκολεύεται να πει πρόσωπο με πρόσωπο ότι επιθυμεί τη διακοπή της σχέσης. Ταυτόχρονα υπάρχει χαμηλή αυτοεκτίμηση και πιο σπάνια η πρόκληση ψυχικού πόνου στον άλλον μπορεί να κρύβει κάποια ψυχοπαθολογία, ο θύτης δηλαδή να απολαμβάνει να στεναχωρεί τον άλλο.

Ποιες νέες μορφές σχέσεων έχουν δημιουργηθεί και υποκινούνται από την εξάπλωση των κοινωνικών δικτύων;.jpgΗaunting: Το άτομο σταματάει να απαντά σε κλήσεις και μηνύματα για κάποιες μέρες και έπειτα επανεμφανίζεται με φιλική διάθεση. Μπορεί να επιζητά την προσοχή, να του αρέσει να δοκιμάζει τους ανθρώπους και τις αντοχές τους, να έχει αρκετά ναρκισσιστικά στοιχεία ως προσωπικότητα, να επανέρχεται λόγω τύψεων γιατί καταλαβαίνει ότι είναι λάθος η συμπεριφορά του, να είναι αμφιθυμικός κ.ο.κ.

NjBlODI0NmZhNSMvQmpGLVJFTnd2X0RGcHRBenVaZFFSa3FNTEtZPS8weDgyMjo0OTU0eDMzNDYvMTI4MHg2MjAvZmlsdGVyczpxdWFsaXR5KDc1KS9odHRwczovL3MzLmFtYXpvbmF3cy5jb20vcG9saWN5bWljLWltYWdlcy9lZTR5d3p3ZXVuNGNnNnA3dmNud214d21yMGt2cjB1NnRj.jpg

Polyamory: Πολυσυντροφικότητα. Αναφέρεται σε φανερές σχέσεις ανάμεσα σε τρεις τουλάχιστον ανθρώπους. Όσοι είναι υπέρμαχοι της πολυσυντροφικότητας θεωρούν ότι υπάρχει έρωτας και αγάπη και δεν είναι σεξιστικές οι σχέσεις. Προκύπτουν βέβαια πολλά ερωτήματα: Πόσο ειλικρινής μπορείς να είσαι; Υπάρχει εμπιστοσύνη; Τι γίνεται με τη ζήλια; «Όταν αυτά τα ερωτήματα τίθενται στις μονογαμικές σχέσεις, φανταστείτε τη συχνότητα και την ένταση που εν δυνάμει μπορεί να έχουν σε μία πολυσυντροφική που απαρτίζεται από πέντε άτομα. Τι γίνεται αν κάποιος δείχνει την προτίμησή του σε ένα πρόσωπο; Τα κοινόβια των χίπις απέτυχαν. Και αν υπάρχουν παιδιά, θα έχουν βιολογικούς και θετούς γονείς; Και ποιοι θα καθορίζουν τους κανόνες;» αναρωτιέται ο Ιάκωβος Μαρτίδης, ο γνωστός ψυχίατρος – συγγραφέας.  Μία νέα εποχή στις σχέσεις έχει ήδη ξεκινήσει…

Καταλήγοντας ο ψυχίατρος επισημαίνει πώς ζούμε σε έναν κόσμο που η απουσία καθολικού νοήματος και η ανυπαρξία βασικών αξόνων αναφοράς είναι εμφανής. «Και για πρώτη φορά εδώ και λίγα χρόνια αμφισβητείται τόσο έντονα ο θεσμός αυτός καθαυτός της οικογένειας. Όμως τόση είναι η αξία της, που ο Πλάτων υποστηρίζει στην Πολιτεία ότι από τυραννικές οικογένειες προκύπτουν τυραννικά πολιτεύματα και από δημοκρατικές οικογένειες, δημοκρατικές πολιτείες. Στο βαθμό λοιπόν που είναι υγιής η οικογένεια, στον αντίστοιχο βαθμό είναι υγιής και η κοινωνία. Δυσλειτουργεί ή νοσεί η οικογένεια; Το αυτό συμβαίνει και στην κοινωνία».

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: